Új EDR választék
EDR, mint EnDuRance, az EDR az új, teljesítményre alapozott választék szegmens a Van Ryselnél. Ne értsd félre, az "endurance" nem ellentétes a "sebesség"-gel. Pontosan ezzel a kihívással nézett szembe tervezőcsapatunk. Az EDR váz az ideális az olyan versenyzőknek, akik kényelmes kerékpárt keresnek hegyi és változatos utakra. A merevség, a kis súly és a kényelem tökéletes kombinációja.
EDR váz és villa
Az EDR váz bruttó súlya 890 g (M-es méretben), a váz és a villa kiváló minőségű karbonszálakból készült, kitűnő merevséget adnak a kerékpárnak, amely már enyhe emelkedőn is érezhető. Villa súlya: 382 g
A karbonszálakat úgy igazították, hogy azok tökéletesen megfeleljenek a legigényesebb hegyi menőknek és a dombos pályák kedvelőinek egyaránt. Tökéletesen megfelel a profi kerékpárosok és csapatok igényeinek. Press-fit 86 hajtóműcsapágy, a váz Di2 kompatibilis.
DEDA ZERO 2 kormány és kormányszár
DEDA ZERO 2 kormány
A DEDA által szabadalmaztatott RHM (rapid hand movement) geometria, a Zero 2 kormány enyhén aerodinamikus profilú, amely kényelmes felső fogást biztosít. 6061-es könnyű ötvözet, a DEDA Zero 2 egy megbízható és strapabíró kormány.
Szélesség (középponttól-középpontig):
XS, S: 400 mm; M, L, XL: 420 mm.
DEDA ZERO 2 kormányszár
Hosszúság:
XS: 90 mm, S: 100 mm, M: 110 mm, L: 120 mm, XL : 130 mm
SRAM FORCE eTap AXS váltórendszer
SRAM FORCE szett
Összsúly : 2788 g
2 elemmel működő elektromos váltórendszer (1-1 mindkét váltón).
SRAM FORCE 12 sebességes hátsó váltó. Az eTap rendszer nagyon reaktív és a SRAM alkalmazásban teljes mértékben beállítható.
SRAM FORCE AXS hajtómű és kazetta
Kéttányéros hajtómű 48-35
Hajtókarok hossza:
S: 170 mm
M: 172,5 mm
L/XL: 175 mm
Kazetta: SRAM FORCE AXS 10-33
10-11-12-13-14-15-17-19-21-24-28-33
SRAM FORCE féktárcsák
A SRAM FORCE féknyergek fokozatos és pontos fékezést tesznek lehetővé.
A féktartó a kerékpáros igényei szerint beállítható.
Első tárcsa: 160 mm
Hátsó tárcsa: 140 mm
Egyszeri koptatás elegendő. Elegendő kb. 20-szor hirtelen fékezni lassú tempónál (20 km/h), majd megint 20-szor 30 km/h sebességnél. A két féket jól be kell koptatni.
A bekoptatást követően a fékbetétek jobban tapadnak a tárcsához.
ZIPP 303 S kerekek
A ZIPP 303 S kerekek a márka legújabb technológiáival készültek. 100% karbon kerekek tubeless ready perem nélkül.
45 mm magasságú peremmel rendelkezik.
Belső szélessége 23 mm, kiválóan alkalmas a 28 mm-es gumiköpenyhez.
2-5 bar közötti nyomás.
Egy pár súlya 1530 g.
VITTORIA CORSA N.EXT gumiköpeny
Méret: 700 X 28 C
A kerékpár gumibelsőkkel kapható, azonban tubeless szelepet és folyadékot is adunk hozzá, ha szeretnéd a kereket tubelessé alakítani.
A Vittoria N.EXT gumiköpeny a márka legújabb modelljei közé tartozik. Puha külső nejlon szövet vázzal (100 TPI), 300 g-os súllyal.
Ez a versenytechnológiák által ihletett gumiköpeny kiváló gurulást és meghosszabbított élettartamot garantál vegyes összetételének (grafén + szilícium-dioxid) köszönhetően.
Gumiköpeny mérete
Maximum 28 mm széles gumiköpeny szerelhető rá
Nyereg/Nyeregcső
FIZIK ANTARES R5 BLACK
VR karbon nyeregcső 27,2 mm.
Pedál
Pedál nélkül kapható.
Súly
7,8 kg M-es méretben, fekete váz.
A váltó karbantartása
Felhívjuk figyelmedet a hajtómű rendszeres karbantartásának fontosságára, különösen akkor, ha nehéz körülmények között tekersz (nedves és/vagy sáros aszfalt). A rendszeres karbantartás hatására hosszabb élettartamú lesz a hajtómű. A lánc rendszeres ellenőrzése nélkülözhetetlen az alábbi szerszámmal:
https://www.decathlon.hu/p/lancnyulasmero/_/R-p-120530?mc=8351086
A hajtómű élettartama
Kerékpár vásárlásakor fontos figyelembe venni a karbantartási költséget, különösen a sebességváltó kiválasztásakor.
Az alábbi értékek átlagos értékek, tájékoztató jellegűek, és a karbantartástól függően nagymértékben változhatnak.
A megfelelően karbantartott lánc átlagos élettartama kb. 5000 km.
Egy fogaskeréksor átlagos élettartama kb. 10 000-12 000 km.
Egy rosszul karbantartott lánc gyakran leeshet, ez megrongálhatja a vázat.
A hidraulikus fékek karbantartása
A hidraulikus fékek a fékkar és a féktest közötti zárt körnek köszönhetően működnek. A vízállóságot egy tömlő biztosítja.
Normális esetben idővel a tömlőben csökken a nyomás, ez a fékezés hatékonyságának csökkenését okozza. Ha a fék védőburkolata túl puha, vagy amikor eléri a kormány végét, légteleníteni kell a rendszert. Ehhez a művelethez speciális szerszámra és szakértelemre van szükség.
Figyelem és beállítások
Figyelem! Soha ne húzd be a féket, amikor nincs a kerékpárban a kerék, mert összetapadhatnak a fékbetétek.
Ha hozzáér a tárcsa, tedd az alábbiakat a kerék és a féktest újbóli beállításához:
- Lazítsd meg a keréktengelyt
- Fékezz erősen és egy időben szorítsd meg a keréktengelyt
- Ha a tárcsa továbbra is hozzáér, ugyanezt a műveletet kell elvégezni a féktest meglazításával
- Ha továbbra is fennáll a probléma, vidd be egy áruházba és kérj segítséget.
Jótállás
5 év a vázra, 3 év az alkatrészekre