Motor
Brose 36 Volt Drive T Alu, 250 Wattos motor középen. Csendes motor szíjhajtással.
Max. nyomaték: 70 Nm. Ez az érték határozza meg, hogy milyen könnyen vesz egy akadályt a kerékpár (pl.: egy emelkedőt).
A motor nyomatékérzékelőhöz van csatlakoztatva, így az elektromos rásegítés igazodik a pedálozáshoz (hogy milyen erősen nyomod a pedált), úgy működik, mint az autóban a gázpedál.
Rásegítés
Egy LED LCD kijelző van a kormány bal oldalán, így a 3 különböző üzemmód váltáskor nem kell elengedned a kormányt:
Off üzemmód - Kikapcsolva (nem használja az akkumulátort).
1. üzemmód - Gazdaságos:
max. 80% résegítés
Üzemmód 2 - Normál: max. 160% résegítés
Üzemmód 3 - Sport: max. 320% résegítés
"Walk" üzemmód: akkor segít, ha tolod a kerékpárt (max. rásegítés: 6 km/h).
A kijelző egyéb funkciói
Egy LED LCD kijelző van a kormány bal oldalán, így a 3 különböző üzemmód váltáskor nem kell elengedned a kormányt:
Off üzemmód - Kikapcsolva (nem használja az akkumulátort).
1. üzemmód - Gazdaságos:
max. 80% rásegítés
Üzemmód 2 - Normál: max. 160% rásegítés
Üzemmód 3 - Sport: max. 320% rásegítés
"Walk" üzemmód: akkor segít, ha tolod a kerékpárt (max. rásegítés: 6 km/h).
Akkumulátor
Nagyon megbízható LG/Samsung lítium-ion akkumulátor, 36 V, 11.6 Ah, 417 W.
Kulccsal zárható akkumulátor (2 kulcs jár a kerékpárhoz). A töltés megkönnyítése érdekében az akkumulátor kivehető (ha pl. az irodában szeretnéd tölteni).
Megjegyzés: az akkumulátort a kerékpár használata során rögzíteni kell a tokjában, hogy ne szakadjon meg hirtelen az áramkör.
Súly: 2,64 kg
Üzemidő
A 417 Wattos akkumulátor hatótávolsága min. 50 km (3. mód - HIGH) max. 90 km (1. mód - LOW).
Az adatok tájékoztató jellegűek, a hatótáv változhat, 70 kg-os felhasználóval és sík tereppel számolunk.
Megjegyzés: A hatótáv változhat a cipelt súlytól (testsúly + szállított tárgyak súlya), a szintkülönbségtől (emelkedőtől) és az időjárási körülményektől (a hideg csökkenti az akkumulátor üzemidejét).
Shimano Nexus váltó
Ez a sebességváltó rendszer lehetővé teszi a váltást álló helyzetben is, mikor nem pedálozol. Így könnyebben el tudsz újra indulni, még akkor is, ha a kerékpár meg van pakolva.
Ez a rendszer ráadásul bírja az ütődéseket, mert teljesen be van építve a hátsó kerékagyba és nagyon kevés karbantartást igényel.
A markolatváltóval lehet egyszerűen sebességet váltani.
FIGYELEM! Ha váltani akarsz, egy másodpercre abba kell hagynod a pedálozást.
Váz
Alumínium 6061 váz, könnyű és dinamikus.
Női és férfi vázas változatban is kapható.
Váz súlya: A mérettől és a váztípustól függően 4,3 kg és 4,4 kg.
Fehér porfesték matt felülettel
Villa
ODESA teleszkópos villa, alumínium, 63 mm-es rugóúttal: elnyeli az út egyenetlenségeit, így kényelmesebb lesz a gurulás.
Fék
Bowdenes mechanikus tárcsafékek elöl.
Hátsó V-fék könnyen cserélhető gumival. Hogy kopás esetén ne kelljen teljesen levenni, a váz alá helyeztük el, illetve esztétikusabb is.
Alumínium fékkarok.
Csere tárcsafékbetét: Auriga Tektro (referenciaszám: 8325111)
Kormányzás
Holland típusú kormány és alumínium kormányszár (25,4 mm átmérő), mely állítható magasságú az egyenes és kényelmes testtartásért. A markolaton lévő fülekre VIOO Clip világítás szerelhető az oldali láthatóság érdekében.
Nyereg/Nyeregcső
Alumínium nyeregcső (átmérő: 28,6 mm)
Széles nyereg, a fenék nyomópontjainak megfelelő sűrűségű habszivacs. Állítható nyereg.
Csavarral rögzített nyeregcsőbilincs (átmérő: 31,8 mm), a nyereg/nyeregcső esetleges lopása ellen.
Láthatóság
Az akkumulátorról működő első és hátsó AXA LED világításhoz a kijelző bekapcsolása szükséges. Vázba épített első világítás, csomagtartóba épített hátsó világítás, nem törik el.
A lámpa erőssége 20 LUX. Elöl 30 m-re, hátul 150 m-re világít.
A csomagtartóba épített fényvisszaverők.
Váltó/pedál
7 sebességes Shimano Nexus markolatváltó. 170 mm-es alumínium hajtókar, 42 fogas első tányér, 20 fogas fogaskeréksor.
Növekedés: 2,85 m-6,93 m.
Nagyon praktikus városban, megálláskor is lehet sebességet váltani. Egyedülálló lánctányér és fogaskeréksor, kevés karbantartást igényel, nincs félreváltás.
A láncfeszítő csökkenti a kopásból adódó karbantartást.
KMC lánc Z1 RB, rozsdamentes, 108 láncszem.
Városi műgyanta pedál. Könnyebb, mint az alumínium.
Kerekek
28" (700) első és hátsó kerék, alumíniummal megerősített, dupla falú felnivel, 36 küllős.
Miért ekkora méretű a kereke? Azért, hogy a felhasználók a legkényelmesebb és legjobb minőségű gurulási élményt tapasztalják meg. Az első és hátsó kereket is átmenőcsavarral megszorítottuk, hogy védjük a lopástól. Meglazításához/megszorításához 15 mm-es villáskulcs szükséges.
Első és hátsó keréktengely átmérője: 3/8" 26 csavarmenettel.
Gumiabroncs
CST 700x40 gumiköpeny: elnyeli az út egyenetlenségeit, jobb gurulást, nagyobb kényelmet eredményez.
A Schrader szelepek megkönnyítik a gumik felfújását a benzinkúton.
Ajánlott keréknyomás: 3,5 és 4 bar.
Defektálló megerősítés a gumiköpeny futófelületén.
A fényvisszaverő csíkok növelik a láthatóságot.
Felszereltség
Hátsó csomagtartó, akkumulátorról működő első és hátsó világítás, első és hátsó sárvédő, oldalsó kitámasztó, láncvédő fedél.
Kitámasztó
Az oldalsó, vázra csavarozott kitámasztó elbírja a kerékpár súlyát és stabilan tartja a kerékpárt.
A gyerekülés+gyerek súlyát nem bírja el!
Kompatibilis kiegészítők
A 27 kg súllyal terhelhető csomagtartóra gyerekülés rögzíthető és minden Elops kerékpáros táska. A vázon inzertek találhatók A nyeregcsőre lakat rögzíthető, pl. RINGLOCK típusú lakat, amellyel a hátsó kerék blokkolható.
A kormány kompatibilis az első 500-as, 12 L-es kosárral.
A kerékpárt utánfutóval nem tesztelték.
Hogyan működik egy elektromos kerékpár?
Az elektromos kerékpár rásegít a pedálozásra, nem izzadsz ki és nem fáradsz el annyira. Viszont nélkülözhetetlen tekerni.
A motor max. 25 km/h-s sebességgel működik, és megáll, ha abbahagyod a pedálozást. Ha nincs szükséged rásegítésre, azt bármelyik pillanatban kikapcsolhatod és úgy tekerhetsz, mint egy hagyományos kerékpárt.
Ezzel az elektromos kerékpárral esőben is tekerhetsz.
Milyen méretű kerékpárt válassz?
2 méretben kapható, férfi és női vázzal.
S/M : 155 - 175 cm
L/XL: 175 - 195 cm
Ha 2 méret határán állsz, a nagyobb méretű kerékpár kényelmesebb.
Súly
(pedállal és akkumulátorral):
M-es méret: 25,2 kg
L-es méret: 26 kg
MAXIMÁLIS TEHERBÍRÁS
Ezt az elektromos kerékpárt az EN 15194-es szabvány alapján hagyták jóvá max 150 kg-s súlyhatárig (felhasználó + felszerelés súlya).
Hogyan kell tölteni az elektromos kerékpárt?
Az akkumulátor kivehető és kulccsal zárható. A kerékpáron és külön is tölthető. A töltő tartozék. 5 óra a teljes feltöltés
Karbantartás/Tárolás
Ideális esetben a lítium-ion akkumulátort rendszeresen kell tölteni, és nem szabad megvárni, amíg teljesen lemerül.
A nem használt akkumulátort "alvó" üzemmódban, 80%-ig feltöltve kell tárolni. Maximum 3 havonta kell tölteni.
Az optimális működés érdekében az akkumulátort száraz és szoba-hőmérsékletű (25 °C) helyen kell tárolni.
Akkumulátor töltése/szállítása
Környezettudatos politikánknak megfelelően Franciaországban az elhasználódott akkumulátorok leadhatók a Decathlon áruházak műhelyében, hogy azokat arra felhatalmazott szervezet újrahasznosítsa. Az akkumulátorok újrahasznosítására vonatkozó szabályozás országonként eltérő.
A lítium-ion akkumulátorokra speciális szállítási előírások vonatkoznak (hajó, repülő).
A Decathlon kerékpáros csapatától beszerezhető egy MSDS nevű, az akkumulátorról szóló dokumentum.
Alkatrészek beszerezhetősége
10 év elérhetőség az elektromos alkatrészekre (motor, akkumulátor, elektromos elemek) vagy kompatibilis alkatrészeket kell biztosítani.
Tisztítási tanácsok
1) Mielőtt bármilyen beavatkozást hajtasz végre az elektromos kerékpáron (tisztítás, elektromos vagy mechanikus karbantartás), vedd ki az akkumulátort és feszültségmentesítsd a kerékpárt!2) A hajtás gondos karbantartása (a láncot meg kell tisztítani és olajozni)
3) Ne használj magas nyomású mosót!
Tárolási tanácsok
Beltéren vagy ponyvával letakarva tárold.
A használati útmutatóban leírtaknak megfelelően szintén javasolt az akkumulátort kivenni és szobahőmérsékleten tárolni.
Korlátozások
A tengeri környezet (levegő, permet) nagyon maró hatású a fém- és mechanikai alkatrészekre, ezért javasolt rendszeresen olajozni a hajtóművet és időnként egy nedves ronggyal áttörölni a kormányt, a nyeregcsövet, letörölni róla a sós lerakódást.
A kerékpár utánfutóval nem használható.
Tervezés
Mérnökeink és dizájnereink Lille-ben tervezték.
Portugáliában szerelték össze.
CSAPATUNK ÜZENETE
„Az elektromos kerékpárral időben odaérsz mindenhova, nem izzadsz meg és kényelmesen szállíthatsz mindent, amire szükséged van. A kerékpár mindennapos közlekedési eszközzé válik. Hagyd a kocsit a garázsban, és pattanj városi kerékpárra: élvezni fogod! "
Jótállás
Élethosszig tartó jótállás: váz, kormány, 2 év jótállás: elektromos tartozékok, alkatrészek.