Új EDR választék
EDR, mint EnDuRance, az EDR az új, teljesítményre alapozott választék szegmens a Van Ryselnél.
Ne értsd félre, az "endurance" nem ellentétes a "sebesség"-gel. Pontosan ezzel a kihívással nézett szembe tervezőcsapatunk.
Az EDR váz az ideális az olyan versenyzőknek, akik kényelmes kerékpárt keresnek hegyi és változatos utakra. A merevség, a kis súly és a kényelem tökéletes kombinációja.
EDR váz és villa
Az EDR váz bruttó súlya 890 g (M-es méretben), a váz és a villa kiváló minőségű karbonszálakból készült, kitűnő merevséget adnak a kerékpárnak, amely már enyhe emelkedőn is érezhető. Villa súlya: 382 g
8A karbonszálakat úgy igazították, hogy azok tökéletesen megfeleljenek a legigényesebb hegyi menőknek és a dombos pályák kedvelőinek egyaránt. Tökéletesen megfelel a profi kerékpárosok és csapatok igényeinek. Press-fit 86 hajtóműcsapágy, a váz Di2 kompatibilis.
SRAM Rival szett és QUARQ wattmérő
Ez a kerékpár SRAM RIVAL eTAP AXS szettel van felszerelve, QUARQ wattmérővel. A wattmérő elengedhetetlen azoknak a kerékpárosoknak, akik szigorú edzésterv mellett fejlesztik magukat.
Hajtásrendszer összsúlya: 3045 g a wattmérővel együtt.
Az elektromos szett két különálló akkumulátorral rendelkezik a két váltó számára. A SRAM connect alkalmazással beállítható a kerékpár és mérhető a teljesítmény.
SRAM Rival hajtásrendszer
Fékváltókar: RIVAL ETAP AXS D1
Első váltó: RIVAL ETAP AXS D1
Hátsó váltó: RIVAL ETAP AXS D1 MAX 36T
Fogaskoszorú: RIVAL XG 1250 D1 10-36 (10,11,12,13,15,17,19,21,24,28,32,36)
Hajtómű: RIVAL D1 DUB PM 48/35T
Hajtókar hossza a vázmérettől függően:
2XS/XS : 165 mm.
S: 170 mm
SRAM RIVAL lánc
A SRAM alkatrészek a FORCE és RIVAL modellekkel kompatibilisek.
Tárcsafékek
A SRAM RIVAL tárcsafék elöl 160, hátul 140 mm-es tárcsákkal rendelkezik. Hidraulikus rendszerű, a fékezés fokozatos és erőteljesebb, mint egy felnifék.
Egyszeri bekoptatás elegendő. Elegendő kb. 20-szor hirtelen fékezni lassú tempónál (20 km/h), majd megint 20-szor 30 km/h sebességnél. A két féket jól be kell koptatni.
A bekoptatást követően a fékbetétek jobban tapadnak a tárcsához.
FULCRUM RACING3 DB TUBELESS kerekek
Felni szélessége: Első: 23,8 mm
Felni magassága: 28 mm
Kerékszett súlya: 1660 g
Küllők száma elöl: 21 (7 bal - 14 jobb)
Küllők száma hátul: 21 (14 bal - 7 jobb)
Csapágyak: kúpos csapágy, állítható
Kerékagy: Alumínium, alumínium perem
Kazettatest: Shimano Sram 10/11 sebességes
Felhasználó max. testsúlya: 109 kg.
HUTCHINSON FUSION 5 PERFORMANCE gumiköpeny
Méret: 700 X 25 C
2 év kutatómunka után a HUTCHINSON kifejlesztette az ElevenSTORM® gumit, amely megfelel a gumiköpeny 5 fő kritériumának: Tapadás, teljesítmény, élettartam, defektállóság, kényelem. Ez a verzió tökéletes választás azon kerékpárosoknak, akik messzire és gyorsan akarnak menni. Kevlar® megerősítés a futófelület alatt, 4000 km feletti élettartamot kínál. Tubeless ready
Gumiköpeny
Maximum 28 mm széles gumiköpeny szerelhető rá
Kormányszár
VanRysel Racing alumínium kormány, könnyű és erős.
Szélesség (középponttól-középpontig):
XXS / XS : 380 mm
S : 400 mm
VanRysel Racing kormányszár
XXS 60 mm
XS 70 mm
S 80 mm
Nyereg és nyeregcső
Női VanRysel Ergofit nyereg
VanRysel karbon nyeregcső
27,2 mm
Pedál
Automata pedál nélkül kapható.
A hajtásrendszer karbantartása
Felhívjuk figyelmedet a hajtómű rendszeres karbantartásának fontosságára, különösen akkor, ha nehéz körülmények között tekersz (nedves és/vagy sáros aszfalt). A rendszeres karbantartás hatására hosszabb élettartamú lesz a váltó.
Időnként ellenőrizd a lánc nyúlását ezzel az eszközzel:
https://www.decathlon.hu/p/lancnyulasmero/_/R-p-120530?mc=8351086
Hajtásrendszer élettartama
Kerékpár vásárlásakor fontos figyelembe venni a karbantartási költséget, különösen a váltórendszer kiválasztásakor.
Az alábbi értékek tájékoztató jellegű, átlagos értékek, és a karbantartástól függően nagymértékben változhatnak.
A megfelelően karbantartott lánc átlagos élettartama kb. 5000 km.
Egy fogaskeréksor átlagos élettartama kb. 10 000-12 0000 km.
Egy rosszul karbantartott lánc gyakran leeshet, ez megrongálhatja a vázat.
A fékek karbantartása
A hidraulikus fékrendszer egy zárt rendszerben működik a fékkar és a féktest között.
A vízállóságot a fékvezeték biztosítja.
Idővel a fékcsőben a nyomás természetes módon csökken, ez által a fékezés hatékonysága is csökken. Ha elkezd nyúlni a fékváltókar, és hozzáér a kormányhoz, szükségessé vált a fékrendszer légtelenítése. Ez a művelet speciális eszközt és szakértelmet igényel.
Figyelmeztetés és beállítás
FIGYELEM: Soha ne húzd be a féket, amikor nincs a kerékpárban a kerék, mert összetapadhatnak a fékbetétek.
Ha hozzáér a tárcsa, tedd az alábbiakat a kerék és a féktest újbóli beállításához:
- Lazítsd meg a keréktengelyt
- Fékezz erősen és egy időben szorítsd meg a keréktengelyt
- Ha a tárcsa továbbra is hozzáér, ugyanezt a műveletet kell elvégezni a féktest meglazításával
- Ha továbbra is fennáll a probléma, vidd be egy áruházba és kérj segítséget.