Síléc túrasíeléshez MT 90 + fóka
Széles, lesiklás közben bármilyen havon optimális érzékelést biztosító túrasíléc.
Sokoldalú, nagyon könnyen irányítható túrasíléc, bármilyen hóra.
Széles, lesiklás közben bármilyen havon optimális érzékelést biztosító túrasíléc.
Sokoldalú, nagyon könnyen irányítható túrasíléc, bármilyen hóra.
1 db, 170 cm-es léc 1470 g
Kicsi rádiusza (18 m), rockeres csőre és fara jó kezelhetőséget biztosítanak.
Fa szerkezete, egyenes oldalai stabilitást és kényelmet biztosít bármilyen hóban
A láb alatti camber és a függőleges élek jó ívtartást garantálnak csonthavon.
Hosszú csőre és hosszú, progresszív rockere miatt nagyon gyorsan úszik fel.
Szettben, a lécre szabott fókával kapható
WEDZE
Túrasíléc XLD 500 RT + kötés + fóka
WEDZE
Túrasíléc RT 500 + Tour Light kötés + fóka
A hegyen történő túrasíelést nevezzük Mountain Touringnak.
A síállomástól távol, te határozod meg a túra útvonalát.
Te döntöd el, hol a legideálisabb a hó a lesikláshoz, te keresed meg a a legkevésbé lavinaveszélyes lejtőket.
A túrasíelés eredeti valójában.
Érintetlen hegyvidékeken haladsz át. Fontos, hogy ura legyél a mozdulataidnak, felkészülj a túrákra és ismerd a lavina esetén szükséges biztonsági felszerelést.
Ne indulj útnak egyedül!
162 cm-es léc súlya: 1365 g a léc
170 cm-es léc súlya: 1470 g a léc
178 cm-es léc súlya: 1575 g a léc
Oldalív:
162 cm => 124/88/109 cm Rádiusz => 16 m
170 cm => 127/89/111 cm Rádiusz => 17 m
178 cm => 129/90/113 cm Rádiusz => 18 m
Profil: Rocker/Camber/Rocker
A fókákat előszabtuk, a léc oldalívéhez igazítva. 70%-ban moher, 30%-ban szintetikus anyagból készült, így a lesiklás (a könnyebb haladás érdekében hegymenetben) / kapaszkodás (hogy ne csússzon vissza hegymenetben) tökéletes arányát nyújtja.
A fókát elöl egy fém kengyel rögzíti, mely a legtöbb csőrrel kompatibilis, hátul, a léc faránál pedig egy rögzítőkampó tartja a helyén. Minden használat után szabad levegőn szárítsd meg a fókát!
Teljes hosszán fa mag és karbon szerkezet.
Melyek a szerkezet előnye? Reaktív és könnyű.
Semi cap szerkezete miatt nem pattogzik fel a külső réteg a lécek keresztezésekor.
Nagyrészt fekete talp az egyszerűbb javíthatóságért.
Élezett és waxolt, használatra kész léc. 89°-ra élezett kantnik.
Ha a sílécet a talajra helyezzük, a léc a csőrhöz és a farhoz közel érintkezik a hóval, míg középen (a kötéseknél) enyhén elemelkedik. Ezt nevezzük cambernek. Minél hosszabb és magasabb a camber, annál nagyobb az ívtartás, annál jobban „pattintható” a léc. Minél alacsonyabb camber, a léc annál toleránsabb, könnyebben kezelhető.
Egy rockeres sílécen a csőr (és néha a far is) a camberes lécnél megszokotthoz képest sokkal előbb elemelkedik a talajtól. Ezáltal az érintkezési pontok közelebb kerülnek a léc közepéhez. Így csökken a léc hóval érintkező felülete is, ami növeli a kezelhetőséget és a hófogást. Kanyarodáskor a nagyobb élhossz jobb ívtartást eredményez fagyott havon. Minél hosszabb a rocker, annál kezelhetőbb a léc.
Enyhe rocker a csőrnél és a farnál, camber a láb alatt. Az ilyen léc jól irányítható, és toleráns a különböző hótípusok közti átmenetkor. Egy rövidebb léc faroláskor jobban irányítható, egy hosszabb léc élen vezetett kanyarban stabilabb.
Az oldalívet 3 adattal, a csőr (a léc eleje), a híd (a léc közepe) és a far hosszával (a léc vége) jellemezzük. Minél szélesebb a csőr, a léccel annál könnyebb a kanyarodás. Minél keskenyebb a híd, annál jobb a léc ívtartása fagyott havon. Minél szélesebb a híd, annál kényelmesebb és stabilabb a különböző hótípusok közti átmenetkor. Minél szélesebb a far, annál jobban döntve marad a síléc a kanyarban. A far minél keskenyebb, annál könnyebb vele farolni.
Minél rövidebb a síléc, annál könnyebben irányítható.
Ezért érdemes a kezdőknek rövidebb lécet választani.
A túrasíléc kiválasztásakor általában érdemes
a testmagasságnál 5-10 cm-rel rövidebb lécet választani.
A léc hosszúsága a terep függvényében is változhat:
A síállomás közelében, jelölt útvonalon: a síelőnél magasságánál 5-15 cm-rel rövidebb,
hegyen: a síelő magasságával megegyező, legfeljebb 10 cm-rel rövidebb.