ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

-webáruház    - Tízpróba Magyarország Kft.

 

ÁTMENETI RENDELKEZÉSEK

 

Tájékoztatjuk tisztelt Vásárlóinkat, hogy tekintettel a Magyarországon és egész Európában fennálló, koronavírus okozta válsághelyzetre, amely okán Magyarország Kormánya a 40/2020 (III.11.) Kormányrendelettel Magyarország egész területére veszélyhelyzetet hirdetett és tekintettel a kijárási korlátozásról szóló 71/2020 (III.27.) számú Kormányrendelet korlátozó intézkedéseire a Tízpróba Magyarország Kft által üzemeltetett valamennyi magyarországi Decathlon áruház (a továbbiakban: Áruház) 2020.03.27. napján 15:00 órától határozatlan ideig zárva tart (a továbbiakban: zárva tartás). A zárva tartás ideje alatt az Áruházakban vagy a központban panaszok, minőségi kifogások, megtételére, elállási jog gyakorlására és személyes ügyintézésére nincsen mód. A nyitvatartási idő és a Panaszkezelési szabályzatnak a panaszok áruházakban vagy a központban történő személyes megtételére vagy ügyintézésére vonatkozó rendelkezései nem értelmezhetőek és nem alkalmazhatóak.

 

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben meghatározott fogyasztói jogokat a jelen intézkedés nem vonja meg, csupán az egyes ügyintézési módokat függeszti fel. Az ügyintézés az áruházak zárva tartása alatti átmeneti időben a jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően valósul meg, figyelemmel az ÁTMENETETI RENDELKEZÉSEKRE és a Panaszkezelési szabályzatban foglaltakra:

 

 

Felhívjuk Vásárlóink figyelmét arra, hogy az áruházak zárva tartása alatt a 365 napos csereprogram keretében intézendő termékcserékre, termékek visszahozatalára nincs mód, ezen igényeket az áruházak újranyitását követően a nyílik ismét lehetőség.

 

Tájékoztatjuk a Vásárlókat, hogy azon termékek esetében, amelyekre a vonatkozó jótállási, szavatossági, 365 napos cserelehetőséggel kapcsolat igény érvényesítésére nyitva álló határidő a zárva tartás ideje alatt lejár, a Szolgáltató vállalja, hogy az igények érvényesítésére nyitva álló határidőt a zárva tartás időtartamával kereskedelmi gesztusként meghosszabbítja.

 

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Tízpróba Magyarország Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató), mint a http://www.decathlon.hu (a továbbiakban: weboldal) üzemeltetője és a weboldalon elérhető szolgáltatások nyújtója a weboldalon, valamint a DECATHLON applikáció szolgáltatásaira (továbbiakban együtt: online rendelések) érvényes.

 

 

A  DECATHLON applikáció használata során a Vásárló a mobiltelefonjára letöltött alkalmazás segítségével DECATHLON Hűségprogramban (a továbbiakban: Decathlon Sportközösség program) szereplő adataival mobiltelefonján adhatja le webáruházi megrendelését és kedvenc áruházának elérhetőségéről is információt kaphat. Vásárló az alkalmazás használatával hozzájárul ahhoz, hogy a mobiltelefonjának helymeghatározási funkciójával a google maps bemérje helyzetét és megtervezze a legközelebbi DECATHLON áruházhoz vezető útvonalat.

Vásárló a DECATHLON applikáció segítségével csatlakozhat a Decathlon Sportközösség  programjához és hozzáférhet profiljához is.

 

Ön a Szolgáltató által üzemeltetett weboldal(ak) valamint a DECATHLON applikáció használatával, illetve a vásárlásával magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF rendelkezéseit, tudomásul veszi és elfogadja az abban foglaltakat. Jelen ÁSZF magyar nyelvű szerződés, mely nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre.

 

Tájékoztatjuk Önt, hogy az online rendelésekkel, a szállítás folyamatával kapcsolatban felmerülő kérdések esetén a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.

 

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weboldalán (http://www.decathlon.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki, mely jogviszonyban Vásárló: a Decathlon Sportközösség program felületen                               https://www.decathlon.hu/hu/viewprofile regisztrált természetes vagy jogi személy, aki cselekvőképes és elmúlt 18 éves (a továbbiakban: Vásárló)

 

Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://www.decathlon.hu/aszf.html, és letölthető az alábbi linkről: https://www.decathlon.hu/aszf.html

 

I.         SZOLGÁLTATÓ ADATAI

 

A szolgáltató neve:                Tízpróba Magyarország Kft. A szolgáltató székhelye:                              2040, Budaörs Baross u. 146.

A szolgáltató elektronikus
elérhetősége:                          https://decathlon.hu/hu/contactUs Cégjegyzékszáma:       13-09-105988

Cégbejegyzés:                        Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága Adószáma:                                               13443966-2-44

Képviseli:                              Kiss Gergely ügyvezető (önállóan)

Telefonszáma:                       06-1-920-1020 (normál díjszabással hívható)

Adatvédelmi tisztviselője: Árva és Sótonyi Ügyvédi Iroda (székhely:1027 Budapest, Kacsa u. 15-23., elérhetőség: adatvedelem@decathlon.com)

A szerződés nyelve: magyar

 

II.      AZ ONLINE RENDELÉS ALAPVETŐ SZABÁLYAI (www.decathlon.hu)

 

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére az EU 679/2016 sz. Rendelete, továbbá a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései. Tájékoztatjuk, hogy a vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül irányadóak.

 

A jelen ÁSZF 2020.04.08. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et.

 

Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webáruház weboldala, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webáruházon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. Az imént részletezett tiltó rendelkezések hatálya alól kivételt képez az ÁSZF és az adatkezelési tájékoztató, - valamint az oldal minden olyan tartalma, melynek letöltésére az oldal kifejezett lehetőséget biztosít -megismerés céljából történő letöltésre.

A Szolgáltatótól megvásárolt termékek Európai Unió területén kívüli továbbértékesítése a Szolgáltató írásbeli engedélyének hiányában tilos.

 

 

a)  MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE

 

A webshopban történő vásárlás esetén kosár gombbal jelölt termékek online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, illusztrációként szerepelnek. Nem vállalunk felelősséget a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőségért.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Vásárlókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a webáruház-ban értékesített termékek és a Szolgáltató magyarországi DECATHLON áruházakban fellelhető termékek árai között eltérés legyen.

 

b)  RENDELÉS MENETE

 

Vásárló a regisztrációját követően bejelentkezik a webáruházba.

Vásárló a kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Vásárló bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosaram” ikonra kattintva.

Amennyiben Vásárló további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni

 

 
kívánt termékek darabszámát. A „törlés - ” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma.

 

A kosárba helyezett termékek vásárlási szándékát számítástechnikai rendszerünk nem tekinti véglegesnek, ezért a Vásárló által megrendelésének véglegesítése előtt előfordulhat, hogy az adott terméket/termékeket időközben már megvásárolták és emiatt már nincs készleten, ezért Szolgáltató felelősséget nem vállal.

Vásárló a rendelés leadásakor kiválasztja a szállítási módot. E körben a Szolgáltató felhívja a kedves Vásárlói figyelmét, hogy tekintettel a kialakult koronavírus okozta válsághelyzetre és az online rendelések megnövekedett számára, Szolgáltató egy naptári nap csak meghatározott számú megrendelést tud maximálisan befogadni, mely szám függ az adott megrendelés (csomag) teljes súlyától.

 

Az egy naptári nap alatt befogadható megrendelések száma az alábbi:

- amennyiben a teljes megrendelés teljes súlya 0-5kg között van: 1500 rendelés,

- amennyiben a teljes megrendelés teljes súlya 5-50 kg között van: 370 rendelés,

- amennyiben a teljes megrendelés teljes súlya 50 kg felett van: 80 rendelés.

 

Abban az esetben, ha a befogadott megrendelések száma eléri a fent meghatározott maximum megrendelésszámokat, a Vásárló az adott napon a termékre / termékekre megrendelést leadni nem tud, mely tényről Szolgáltató a szállító kiválasztásának lépésében tájékoztatja Vásárlót.

 

A választható szállítási módok a következőek lehetnek:

 

Házhozszállítás: A Vásárló a megrendelt termékek házhozszállítását is kérheti. Ehhez szükséges a lakcímnek, tartózkodási helyének megadása, ezek önkéntesen megadott információk, de nélkülük a szállítás nem lehetséges. Ebben az esetben a megrendelt termék mérete és súlya alapján a rendszer határozza meg, hogy a DPD Hungária Kft, Magyra Posta Zrt, Royal Futár Hungária Kft. közül mely partner végzi a kézbesítést.

Házhozszállításkor, amennyiben a Szolgáltató a szállítást a Magyar Posta Zrt.-t vagy a DPD Hungária Kft-t végzi, úgy a Vásárlónak számolnia kell azzal, hogy a futárszolgálat az olyan terméket/termékeket, amelyet/amelyeket egy ember nem tud biztonságosan mozgatni, így különösen a terjedelmes, az egyedi kezelés és az extra kezeléssel járó többletszolgáltatással feladott termék/termékek kézi mozgatásához szükséges eszközöket és munkaerőt, a kézbesítéskor a Vásárló (címzett) köteles biztosítani. A Magyar Posta Zrt. és a DPD Hungária Kft. a termékeket kizárólag a szállítási címre viszi ki és nem az ajtóig.

 

 

Szolgáltató a házhozszállítás díjának megállapításakor a következő csomag méreteket különbözteti meg:

· Kisméretű csomag:  összmérete nem haladja meg a 300 cm-t, és  súlya a 10 kg-t

· Közepes csomag: összmérete nem haladja meg a 300 cm-t, és súlya 10-50 kg között van

· Nagyméretű csomag: összmérete meghaladja a 300 cm-t, és/vagy  súlya  50 kg felett van

 

Kivételt képeznek a fenti felsorolásból a kerékpárok:

· Közepes méretű csomagnak minősül minden 24 colos gyerek kerékpár

· Nagyméretű csomagnak minősül minden 24 colosnál nagyobb felnőtt kerékpár

 

A csomag összméretének számítása szállító partnerekként eltérő

· Magyar Posta Zrt: magasság + szélesség + hosszúság

· DPD Hungária Kft: 2*magasság + szélesség + hosszúság

· Royal Futár Hungária Kft:  magasság + szélesség + hosszúság

 

Házhozszállítás díja

· Kisméretű csomagok házhozszállítási díja: bruttó  990,-Ft

· Közepes méretű csomagok házhozszállítási díja: bruttó 1990,-Ft

· Nagyméretű csomagok házhozszállítási díja:  bruttó 3990,-Ft

 

 

 

Vásárló ellenőrzi a profiljához rögzített szállítási és számlázási* címet. A jelen ÁSZF elfogadásával a Vásárló tudomásul veszi, hogy

a Szolgáltató a megrendelésről kizárólag elektronikus számlát állít ki, melyet a Vásárló a webáruház (hűségprogram) profiljába belépve tud letölteni.

a Szolgáltatónak papír alapú számlát utólag sem áll módjában kiállítani.

 

*A rendelés véglegesítését követően az adott rendelés vonatkozásában a számlázási és szállítási adatokban változtatás nem eszközölhető.

 

Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 175 § -ában foglaltaknak megfelelően és a jelen ÁSZF elfogadásával a Vásárló beleegyezik, hogy a Szolgáltató valamennyi értékesítésről elektronikus számlát állít ki.

 

Végül Vásárló kiválasztja a fizetési módot, melynek típusai a következők:

Utánvétel: Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot.

A Royal Futár Hungária Kft. esetében kizárólag készpénzben, az MPL és DPD esetében bankkártyával vagy készpénzben van lehetőség a vételárat megfizetni (erről előzetes egyeztetés szükséges a futárszolgálattal), továbbá a futárszolgálat esetében nincs lehetőség külső és belső utalvány/kupon érvényesítésére sem.

 

Online Bankkártyás fizetés: Amennyiben a rendelés értékét bankkártyával kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza a „Bankkártya – OTP Simplepay” fizetési módot. A fizetéshez a következő bankkártyák használhatók fel: Visa, Mastercard, Maestro.

Az online fizetési partnerünk, az OTP Mobil Kft által kerül lebonyolításra az OTP Simplepay online fizetési rendszerén keresztül, az aktuális biztonsági előírásoknak megfelelően. A fizetési folyamat során a Vásárló az OTP Simplepay oldalára lesz átirányítva, ahol a fizetési tranzakciót végre tudja hajtani.

Szolgáltató felhívja a Vásárló figyelmét, hogy amennyiben felmerül a bankkártyával történő visszaélés gyanúja úgy a Szolgáltató jogosult az ellentét feloldása okán a Vásárlót az eltérés okának tisztázására felszólítani és amennyiben Szolgáltató szükségesnek látja, úgy az illetékes hatóságok, különösen de nem kizárólagosan az illetékes rendőrkapitányság részére a visszaélés gyanúját bejelenteni.

 

E-kupon: Szolgáltató 2019. február 28. napját követően e-kupont nem fogad el.

 

Ajándékkártya: Áruházainkban nyitvatartási időben megvásárolható kártya, mely 2.000-50.000 Ft-ig feltölthető, és az ajándékkártya megvásárlását követő 24-48 órát követő aktiválástól számított ~ 2 éven belül bármely magyarországi DECATHLON áruházban és/vagy webáruházunkban felhasználható. Webáruházunkban történő rendelés során a Vásárló az érvényes, egyenleggel feltöltött ajándékkártyát a kártya számának és pinkódjának megadásával tudja felhasználni a

„Fizetés” oldalon. Mindkét adat a kártya hátoldalán található meg.

 

Promóciós kód: Amennyiben Vásárló Szolgáltatótól kedvezmény érvényestésére e-mail formájában promóciós kódot kap, azt Vásárló a kiállítástól számított 3 hónapon belül használhatja fel online vásárlásai során a „Kosaram” oldalon.

 

Adatbeviteli hibák javítása: Vásárló a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Rendelés leadását követően Szolgáltató nem tudja garantálni a vásárló kérése esetén az adatok módosítását, valamint nem lehetséges a megrendelt tételek módosítása sem.

Vásárló e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap, mely Szolgáltató részéről tájékoztatásnak minősül mégpedig arról, hogy a rendelés feldolgozása folyamatban van. Amennyiben e visszaigazolás Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Vásárlóhoz nem érkezik meg, Vásárló az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vásárló rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

 

Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve  módosítása után azonnal tájékoztatja a Vásárlót az új adatokról. A Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

 

A megrendelés összesítése során és a visszaigazoló e-mailben jelölt fizetendő végösszeg minden költséget tartalmaz.

 

A jótállási jegyet a kerékpár termékek esetében a csomag tartalmazza egyéb esetekben a vásárlásról szóló elektronikus számlával kerül megküldésre a megrendelés leadásakor megadott e-mail címre. Vásárló köteles a csomagot kézbesítéskor megvizsgálni, és amennyiben a csomagoláson/terméken jól látható hiba vehető észre, azt a csomagszállító cégnek (futár) jelezni és jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni.

Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el!

 

c)  A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

 

A Szolgáltató a rendelés során minden esetben előre jelzi a weboldalon a kiszállítás várható idejét. A kiszállítás jellemzően 1-7 munkanapot vesz igénybe, azonban ha a megrendelt termék a Szolgáltató európai raktárából érkezik, az időtartam meghosszabbodik, de így sem haladhatja meg a 20 munkanapot. Kérjük kedves Vásárlóinkat, hogy a termék rendelkezésre állásáról minden esetben tájékozódjanak a készletinformációban, mely a termék oldalára kattintva érhető el.

A rendelés leadását követően a Szolgáltató a visszaigazoló e-mailek-ben tájékoztatja a Vásárlót rendelése állapotáról, valamint az összekészített csomag aktuális státuszáról közvetlenül a szállító partnereken keresztül is, kivéve áruházi átvétel esetén, mely esetben az áruházi megérkezésről kap tájékoztatást. Fontos, hogy a Szolgáltatótól kapott első tájékoztató e-mail nem minősül a rendelés visszaigazolásának. A rendelés visszaigazolását Szolgáltató a rendelés feldolgozását követően küldi meg. Szolgáltató a szállítást kizárólag magyarországi címre teljesíti.

 

A csomag kézbesítése előtt a csomagszállító cég a Vásárló által megadott e-mail címre a kézbesítés időpontjáról küld megerősítést.

 

A csomagok kézbesítésének időszakait jelen ÁSZF rendelés menete, házhozszállítás menüpontban kerül részletezésre. A hagyományos és nagyméretű csomag esetén munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

 

Az értékesítés teljesítésének napja: Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény szerinti teljesítés napjának a csomagszállítást végző cégnek történő informatikai átadás napja minősül.

 

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

 

A Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások, a beszállító, csomagszállító cég vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Vásárlóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.

 

d)  ELÁLLÁS JOGA

A Vásárló jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

·       a terméknek,

·       több termék adásvételekor az utoljára szolgáltatott terméknek,

·       több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

·       ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak

a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül, 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet alapján és az abban foglaltaknak megfelelően a szerződéstől indokolás nélkül elállni. Elállás esetén a Vásárlónak a jelen pontban meghatározott elállási nyilatkozatot és a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia igazolt módon (pl. futárszolgálat segítségével vagy postai úton ajánlott küldeményként) Szolgáltató részére (DELOGIST Kft címére az alábbi címzéssel: Delogist Kft. E-kereskedelem 3000 Hatvan, Sport u. 2.). Az elállás akkor tekinthető határidőben érvényesítettnek, ha a Vásárló az erre irányuló nyilatkozatát és a terméket / termékeket a vásárlástól számított 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a DELOGIST Kft. címére (3000 Hatvan, Sport u. 2.) postai úton vagy futárszolgálat segítségével.
Amennyiben Vásárló a DELOGIST Kft. címére küldi vissza a terméket/termékeket, elektronikus úton az online fiókján belül a Vásárlásaim / Visszaküldés, méretcsere menüpontok segítségével is regisztrálhatja elállási/felmondási és/vagy méretcserére  vonatkozó szándékát.

Ha a Vásárló nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget Szolgáltató nem köteles megtéríteni. Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

 

Ha a Vásárló elállási jogát kívánja érvényesíteni vagy méretcserét szeretne kérni, úgy az elállási szándékát vagy a méretcserére vonatkozó kérését tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles a termékkel együtt eljuttatni

a)    postán (Delogist Kft.-nek címezve 3000 Hatvan, Sport u. 2.) vagy

b)       elektronikus úton az online fiókján belül a Vásárlásaim / Visszaküldés, méretcsere menüpontok      segítségével                       regisztrálni                              Amennyiben Vásárló a profiljában regisztrálja az elállását, úgy a terméket a Delogist Kft.-nek címezve a 3000 Hatvan, Sport u. 2. címre köteles visszaküldeni. Az elállási jog gyakorlása céljából Fogyasztó felhasználhatja a jelen ÁSZF-hez mellékelt elállási nyilatkozat-mintát vagy a méretcserére vonatkozó nyilatkozat mintát is, amely az alábbi linken keresztül érhető el, vagy használhatja a Vásárló a 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet 2. számú melléklete szerinti nyilatkozat mintát, mely az alábbi linken érhető el.

Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a Szolgáltató a postára adás időpontját veszi figyelembe.

 

A Szolgáltató minden esetben e-mailben haladéktalanul tájékoztatja a Vásárlót az elállási nyilatkozatának ügyintézésével kapcsolatban.

 

Vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Az elállási jog gyakorlása során olyan termék esetében, amelyet a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használtak az értékcsökkenés mértéke akár 100 % is lehet.

Az elállási jog gyakorlása esetén a Vásárlót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a használatból adódó anyagi kár megtérítését.

 

 

Szolgáltató a vásárlástól számított 365 napos cserelehetőséget biztosít Vásárló részére. Abban az esetben, ha a Vásárló élni kíván a 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet szerinti 14 napos elállás jogával, úgy a 365 napos cserelehetőséget a vásárlástól számított 15. naptól, a vásárlástól számított 365. napig biztosítja, abban az esetben pedig ha a Vásárló az elállás jogával nem kíván élni, úgy a 365 napos cserelehetőséget a vásárlás napjától számított 365 napon belül biztosítja Szolgáltató. Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy a 365 napos cserelehetőség szabályai és a 45/2014. (II.26.) Kormány rendeletben biztosított 14 napos elállási jog feltételei nem azonosak. A Szolgáltató által biztosított 365 napos cserelehetőségre az alábbi szabályok vonatkoznak:

 

A.    Amennyiben a termék (ideértve a Szolgáltató saját márkás és nem saját márkás termékeit) nem volt használva, eredeti, bontatlan csomagolással rendelkezik, illetve a bevarrt vagy bármely egyéb módon a termékhez rögzített címke nem került eltávolításra, a termék nem mosott, vagy öblített, a Vásárló  jogosult arra, hogy a terméket /termékeket elküldje a DELOGIST Kft. címére (3000 Hatvan, Sport u. 2.). Vásárlónak lehetősége van arra, hogy ebben az esetben visszakérje a termék vételárát, vagy méretcserét kérjen.
Vásárló elektronikus úton az online fiókján belül a Vásárlásaim / Visszaküldés, méretcsere menüpontok segítségével is regisztrálhatja a termék vételárának visszaigénylésére vagy méretcserére vonatkozó szándékát.

 

Ha a Vásárló a termék vételárát szeretné visszakérni vagy méretcserét szeretne kérni, úgy ezen szándékát, kifejezett kérését tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles a termékkel együtt eljuttatni

a)            postán (Delogist Kft.-nek címezve 3000 Hatvan, Sport u. 2.) vagy

b)                                                                                                                                                                                                           elektronikus úton az online fiókján belül a Vásárlásaim / Visszaküldés, méretcsere menüpontok                                             segítségével                                                                                    regisztrálni                            vagy

Amennyiben Vásárló a profiljában regisztrálja a termék vételárának visszaigénylésére vagy méretcserére vonatkozó szándékát, úgy a terméket a Delogist Kft.-nek címezve a 3000 Hatvan, Sport u. 2. címre köteles visszaküldeni. A termék vételárának visszaigénylésére vagy méretcsere szándékára Fogyasztó felhasználhatja a jelen ÁSZF-hez mellékelt elállási nyilatkozat-mintát vagy a méretcserére vonatkozó nyilatkozat mintát is, amely az alábbi linken keresztül érhető el, vagy használhatja a Vásárló a 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet 2. számú melléklete szerinti nyilatkozat mintát, mely az alábbi linken érhető el.

Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a Szolgáltató a postára adás időpontját veszi figyelembe.

 

A Szolgáltató minden esetben e-mailben haladéktalanul tájékoztatja a Vásárlót a megküldött nyilatkozatának ügyintézésével kapcsolatban.

 

 

B.    Amennyiben a terméket (ideértve a kizárólag a Szolgáltató saját márkás termékeit) a Vásárló kizárólag a termék(ek) jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges mértéket meg nem haladóan próbálta ki, ugyanakkor a termék esetleg nem rendelkezik a bevarrt vagy bármely egyéb módon a termékhez rögzített címkével és a termék a Vásárló részére bármely okból nem megfelelő, továbbá a Vásárló a vásárlás tényét Decathlon Sportközösségi profillal igazolja, úgy Szolgáltató kizárólag cserelehetőséget biztosít Vásárló részére, mely cserelehetőség keretében Szolgáltató a terméket a rendeltetését tekintve azonos termékre / termékekre cseréli ki. Szolgáltató pénzt, ajándékkártyát, kupont nem ad vissza. A jelen bekezdés szerinti 365 napos termékcserére kizárólag a Szolgáltató áruházaiban, személyesen, a jelen ÁSZF-ben és Panaszkezelési Szabályzatban meghatározottak szerint van lehetősége a Vásárlónak, ide nem értve a jótállási és szavatossági igényeket, mely esetben Szolgáltató „Jótállás” és „Szavatosság”pontokban és a az alábbi linken elérhető Panaszkezelési Szabályzatban foglaltak szerint jár el.

 

Amennyiben azon termék vételára, melyre a Vásárló ki kívánja cserélni a terméket, meghaladja a kipróbált, de nem megfelelő termék vételárát, úgy Vásárló választhat, hogy a különbözet (a továbbiakban: különbözet) megfizetésével kívánja megvásárolni az új terméket, vagy csereszándékától eláll és így a kipróbált terméket megtartja. Amennyiben azon termék vételára, melyre a Vásárló ki kívánja cserélni a terméket nem éri el a nem megfelelő termék vételárát, akkor Vásárló a fennmaradó összeg erejéig kiegészítő termékeket (továbbiakban: kiegészítő termék) választhat.

 

Amennyiben a kiegészítő termék vételára meghaladja a különbözet értékét, úgy Vásárló választhat, hogy a különbözet megfizetésével kívánja megvásárolni a kiegészítő terméket, vagy a kiegészítő termék megvételétől eláll. Amennyiben a kiegészítő termék vételára nem éri el a különbözet értékét, úgy Vásárló további kiegészítő terméket választhat a kiegészítő termékekre vonatkozó, fent részletezett szabályok szerint.

 

A vásárolt termék(ek) Szolgáltató részére történő visszajuttatás költségei minden esetben a Vásárlót terhelik.

 

Vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Az 365 napos termékcserére vonatkozó jogosultságok gyakorlása során olyan termék esetében, amelyet a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használtak az értékcsökkenés mértéke akár 100 % is lehet.

A 365 napos termékcserére vonatkozó jogosultságok gyakorlása esetén a Vásárlót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a használatból adódó anyagi kár megtérítését.

 

 Nem illeti meg az elállási joga és a 365 napos termékcsere joga a Vásárlót:

-   olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak,

-     romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében (élelmiszer, étrend- kiegészítők);

-       olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (fehérnemű, fürdőruha, kozmetikai termék);

-     olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel,

-    lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta.

Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a vonatkozó jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a rendeléskori vételárat a Vásárló

részére, beleértve a Vásárló felé felmerült szállítási díjat is, amennyiben Vásárló a rendelés egészétől állt el.

 

Vásárló a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy Szolgáltató más fizetési mód alkalmazásával fizesse vissza részére a termék vételárát. Amennyiben a Vásárló elállási jogát érvényesíti és a terméket nem személyesen, hanem postai úton (ideértve a futárszolgálatot is) juttatja vissza a Szolgáltató részére a DELGOSIT KFT. címére és a terméket online bankkártyás fizetéssel vásárolta, úgy Szolgáltató kizárólag a fizetéshez használt bankkártyához tartozó bankszámlaszámra utalja vissza a vételárat, abban az esetben, ha az elállás feltételei fennállnak.

 

Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés megtérítését.

A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a termékeket, vagy a Vásárló kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

A Vásárló és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el

 

 

e) JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG Jótállás

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet alapján egyes tartós fogyasztásra rendelt termékekre a Szolgáltató köteles jótállást vállalni. A kötelező jótállás a vásárlástól (távollévők között kötött szerződés esetében az átvételtől) számított 1 éven belül érvényesíthető, amennyiben a Vásárló hitelt érdemlően igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta.

A kötelező jótállás elsősorban sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök esetében érvényesíthető. A termékek körét a 151/2003.(IX.22.) Korm. rendelet melléklete tartalmazza. Amennyiben Vásárló a jótállási jegyet elveszti, a jótállási jog abban  az esetben is érvényesíthető, ha a fiókján belül az adott rendeléshez tartozó e-számlát bemutatja, vagy vásárlását egyéb bizonyítható módon igazolja. A jótállás a vásárlás helyén, illetve a Szolgáltató valamennyi, ügyfelek kiszolgálására nyitva álló helyiségében érvényesíthető. A jótállási jog érvényesítése során a Vásárló választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne. Figyelembe kell venni ilyenkor a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet. A Vásárló kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását is, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidővel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. A jótállási jog érvényesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit figyelembe véve kell elvégezni. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. A Vásárlónak jogában áll a termék azonnali cseréjét kérni, amennyiben a vásárlás (távollévők között kötött szerződés esetében az átvételtől számított) időpontjától számított 3 munkanapon belül a termék meghibásodik. A jótállási jog érvényesítése során törekednie kell a Szolgáltatónak arra, hogy a javítást/cserét 15 napon belül elvégezze. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szolgáltató, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

A kötelező jótállás a Vásárló jogszabályból eredő jogait (különösen a szavatossággal összefüggő jogait) nem érinti. Amennyiben a Vásárlónak a jótállással kapcsolatos minőségi kifogását kötelezett nem, vagy nem megfelelően rendezte, a Vásárló jogosult a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását kezdeményezni.

A jótállási igényt a Szolgáltató elutasíthatja, amennyiben az alábbiak közül bármely eset bizonyítható:

A termék hibája nem rendeltetésszerű használat miatt jelentkezett;

A terméket szakszerűtlenül helyezték üzembe;

A termék hibáját túlfeszültség, hálózati hiba, elemi kár okozta.

Az önkéntes jótállásra vonatkozó szabályok

 

A Szolgáltató által vállalt önkéntes jótállás időtartama valamennyi saját márkás termék esetén a vásárlástól számított 2 év az alábbi kivételekkel: kerékpárok szénszálas (karbon) alkatrészeire és vázára, továbbá a fitnesz gépek és trambulinok vázára a vásárlástól számított 5 év, kültéri pingpong ütőkre és kültéri pingpong asztalok asztallapjára vásárlástól számított 10 év (kivétel a PPT 130 típusú kültéri ping pong asztal), a Quechua, Forclaz hátizsákok, Quechua-Airpump matracok esetén a jótállás időtartama 10 év, a Quechua, Forclaz hálózsákok, alpinista hálózsákok , a Quechua Fresh&Black felfújható sátrak, Quechua- Air comfort matracokesetén 5 év, Itiwit stand up paddle deszkák esetén 3 év, Btwin, Elops, Rockrider, Triban, Van Rysel kerékpárokon található nem szénszálas (nem karbon) alkatrészek közül a vázra, a merev (felfüggesztés nélküli) villára, a nem állítható kormányszárra és a kormányra a jótállás határidőhöz nem kötött ( élethosszig tartó). A nemzetközi márkás termékeink esetén a jótállás időtartama a vásárlástól számított 6 hónap. Kivétel: Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet 1. számú mellékletében felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékekre a jótállás időtartama a vásárlástól számított 1 év, továbbá Campingaz hűtőtáskára, Casio, Polar, Suunto, Sidas, Energizer, Bresser, Beurer, O’Fitness Cross gyűrű, Adidas súlyemelő cipő, Dynamay húzódzkodó rúd termékekre 2 év, Polar és FitBit óra szíjra 1 év, Petzl és Black Diamond fejlámpákra 3 év, Proform, Nordic Track, Kettler és Concept márkájú fitnesz gépekre 2 év, BIC Sport, Rotomod, Sevylor, Advenced Elements kajakokra/kenukra és a Cornilleau, Joola, pingpong aszatlokra a márka által vállalt jótállás érvényes áruházainkban.

Saját márkáink: Allsix, Aptonia, Artengo, Atorka, Btwin, Caperlan, Canaveral, Copaya, Decathlon Optics, , Decathlon Skateboarding, Domyos, Elops, Fifter, Forclaz, Fouganza, Geologic, Géonaute, Imviso, Inesis, Inovik, Itiwit, Kalenji, Kipsta, Kuikma, Kooro, Korok Maskoon, Nabaiji, Newfeel, Offload, Olaian, Opfeel, Oroks, Orao, Outshock, Oxelo, Perfly, Pongori, Quechua, Rockrider, Sandever, Simond, Solognac, Subea, Tarmak, Tribord, Triban, Van Rysel, Watko, Wedze .

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásával, vagy az üzembe helyezés napjával kezdődik, az önkéntes jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő szavatossági és jótállási jogait.

A jótállás a termék rendeltetésszerű használata esetén érvényes. Meghibásodás esetén a terméket a Szolgáltató a vásárlástól számított 3 munkanapon belül kicseréli, feltéve hogy a használat a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A termék rendeltetésszerű használata mellett bekövetkezett minőségi hiba esetén a terméket a fogyasztó bármelyik magyarországi Decathlon áruházba visszahozhatja, illetve a decathlon.hu- n vásárolt terméket postai úton is visszaküldheti a 3000 Hatvan, Sport u. 2. címre.

Nem minősül rendeltetésszerű használatnak például a használati-kezelési útmutatóban, termékismertetőben foglaltak figyelmen kívül hagyása, helytelen tárolás, helytelen kezelés, helytelen szállítás. A jótállás nem érvényesíthető elemi kár, vis maior miatt bekövetkezett hibák esetén.

 

Szavatosság

 

1.  Kellékszavatosság Határidők, bizonyítás

A Ptk.-ban foglaltak alapján minden új termékre 2 év kellékszavatosság vonatkozik fogyasztói szerződés esetén (kivéve: élelmiszer, kozmetikai, termékek, vegyipari áru). A fogyasztói szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltatótól a Vásárló terméket vásárol a weboldalon keresztül.

A szavatosság 2 évének első 6 hónapjában az esetleges hibák esetén a Szolgáltató vagy a Vásárlóigényének megfelelően intézi a termékkel kapcsolatos minőségi kifogást, vagy lehetősége van arra, hogy bebizonyítsa: a termék annak nem rendeltetésszerű használata miatt hibásodott meg, esetleg természetes kopás következménye, de mindenképpen mentes gyártási hibáktól.

A hibás termékkel kapcsolatos lehetőségek. A Ptk. alapján a Vásárló hiba esetén kijavítást vagy kicserélést kérhet. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a termék javítható, vagy cserélhető (ugyanolyan termékre), akkor a Vásárló e két lehetőség közül választhat. Amennyiben a kicserélés költsége jóval meghaladja a javítás költségét és a termék a javítás után használatra alkalmas, akkor a Szolgáltató jogosult a javítást felajánlani – természetesen ésszerű, mind a két fél által elfogadható határidő mellett (a 15 napos irányadó határidőt külön rendelet említi meg). Aránytalan többletköltség mellett is lehetséges azonban, hogy mégis elfogadja a Szolgáltató a Vásárló kicserélésre vonatkozó igényét, amennyiben a Vásárló számára a kijavítás (és esetleg az ezzel járó határidő) kiemelt kényelmetlenséget jelent.

A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Jelentéktelen hiba esetén elállásnak nincs helye.

Amennyiben a terméket nem lehet javítani és cserélni sem, vagy ezek megfelelő határidővel nem biztosíthatóak, vagy ha a kijavítás/csere nem hozott eredményt, akkor a Vásárló kérhet árleszállítást, vagy elállhat a szerződéstől (visszakérheti a vételárat).

Ezektől eltérően lehetősége van a Vásárlónak arra is, hogy a hibás terméket kijavítsa, vagy mással kijavíttassa, amennyiben a kijavítást a Szolgáltató nem vállalta, vagy megfelelő határidővel nem tudta elvállalni.

 

A kellékszavatossági igény érvényesítéséhez szükséges, hogy

 

a szavatossági idő fennállása alatt, • a megvásárolt terméket küldje vissza az alábbi címre: DELOGIST Kft. (3000 Hatvan, Sport u. 2.

 

Amennyiben a terméket a Vásárló nem rendeltetésszerűen használta, vagy a hiba természetes kopás következménye, a szavatossági igényt a Szolgáltató elutasítja.

A Szolgáltató a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényekről jegyzőkönyvet vesz fel. Vásárló, a Szolgáltató kérésére a minőségi kifogással érintett termékeket tiszta állapotban köteles visszaküldeni, mivel a hiba megállapításához, illetve a hiba okának feltárásához feltétlenül szükséges pontosan látni a terméket.

 

A termék 6. hónap utáni meghibásodásai esetén a bizonyítási kényszer már a Vásárlót terheli, azaz vita esetén (vagyis ha a két fél nem tud megegyezni, hogy a hiba oka gyártási eredetű- vagy pedig más) a Vásárlónak kell szakvéleményt szereznie a hiba eredetéről.

 

2.  Termékszavatosság

 

A Vásárlónak a kellékszavatossági jog mellett lehetősége van minőségi kifogással érintett termékével a termék gyártójához (amennyiben az nem egyezik meg a Szolgáltatóval) fordulni. Ezt a jogát úgy gyakorolhatja, ha ezzel párhuzamosan a szolgáltatónál kellékszavatossági igényt nem érvényesített.

Termékszavatossággal összefüggésben felmerülő gyakori kérdések a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alapján:

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

IV.  VEGYES RENDELKEZÉSEK

 

Vásárló kifejezetten tudomásul veszi, hogy szerződéses nyilatkozata, azaz a webáruházból történő vásárlás fizetési kötelezettséget von maga után.

Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt (pl. futárszolgálat) jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Amennyiben Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Szolgáltató és Vásárló vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

Vásárló a Szolgáltatótól kapott rendelésazonosítót (rendelési számot) és a rendeléssel kapcsolatban kapott valamennyi információt köteles bizalmasan kezelni és ezen információk harmadik személy részére történő átadásából származó felelősség és az ebből eredő kár teljes körűen terheli.

 

Békéltető testületek elérhetőségei az alábbi linken találhatóak. E-mail címe: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap címe: www.panaszrendezes.hu

 

Szolgáltató tájékoztatja Vásárlót arról, hogy a békéltető testületi eljárásban a Vásárlót együttműködési kötelezettség terheli.

 

V.       PANASZKEZELÉS RENDJE

 

Lásd külön dokumentum

 

A webáruházunk célja, hogy a Vásárló valamennyi megrendelését megfelelő minőségben, a Vásárló teljes megelégedettsége mellett tudja Szolgáltató teljesíteni.

Amennyiben Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az alábbi módokon és elérhetőségeken terjesztheti elő.

 

ÁTNEMENETI RENDELKEZÉSEK

 

Tájékoztatjuk tisztelt Vásárlóinkat, hogy tekintettel a Magyarországon és egész Európában fennálló, koronavírus okozta válsághelyzetre, amely okán Magyarország Kormánya a 40/2020 (III.11.) Kormányrendelettel Magyarország egész területére veszélyhelyzetet hirdetett és tekintettel a kijárási korlátozásról szóló 71/2020 (III.27.) számú Kormányrendelet korlátozó intézkedéseire a Tízpróba Magyarország Kft által üzemeltetett valamennyi magyarországi Decathlon áruház (a továbbiakban: Áruház) 2020.03.27. napján 15:00 órától határozatlan ideig zárva tart (a továbbiakban: zárva tartás). A zárva tartás ideje alatt az Áruházakban vagy a központban személyesen panaszok, minőségi kifogások, megtételére, elállási jog gyakorlására és ügyintézésére nincsen mód. A nyitvatartási idő és a Panaszkezelési szabályzatnak a panaszok áruházakban vagy a központban történő személyes megtételére vagy ügyintézésére vonatkozó rendelkezései nem értelmezhetőek és nem alkalmazhatóak.

 

A zárva tartás alatt panaszt és minőségi kifogást tenni szóban telefonon keresztül a call center (06-1 920 1020) nyitvatartási idejében H-Szo 9:00 – 18:00, írásban pedig postai úton és elektronikus levélben van lehetőség. A zárva tartás előtt és a zárva tartás alatt megtett panaszokat és minőségi kifogásokat a Szolgáltató a jelen ÁSZF-nek, a Panaszkezelési szabályzatnak megfelelően az ÁTMENETI RENDELKEZÉSEKBEN foglalt eltérésekkel vizsgálja ki.

 

A zárva tartás időszaka alatt minőségi kifogást tenni ugyfelszolgalat@decathlon.com e-mail címre megküldött elektronikus levél (e-mail) útján van lehetőség. Az e-mailnek az alábbi információkat, adatokat kell tartalmaznia annak érdekében, hogy Szolgáltató a minőségi kifogást a termék távolból történő szemrevételezésével döntést tudjon hozni:

·        A vásárlást igazoló nyugtát, blokkot vagy más bizonylatot, - amennyiben rendelkezik ilyennel – a DSK azonosító számát (online rendelés, vagy click&collect visszaigazolás, stb.);

·        A termékről készült fotók oly módon, hogy a termék és a termék hibája látszódjon rajta;

·        A termék nevét, és a termék hibájának leírása, a hiba keletkezése körülményei; a terméket milyen rendszerességgel és mire használta

Tekintettel arra, hogy személyes ügyintézésre a zárva tartás ideje alatt nincs mód, Szolgáltató elektronikus úton veszi fel a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvet a Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltaknak megfelelően és e-mailben küldi meg a panaszos részére.

Szolgáltató tájékoztatja a panaszosokat, hogy minőségi kifogás esetén a Panaszkezelési szabályzatban foglaltaknak megfelelően teljesíti az igényeket (elutasítás, csere, javítás, elállás, árleszállítás) azzal, hogy elállás esetén a vételár visszafizetésére csak átutalás útján vagy postai úton van lehetőség.

 

A bankszámlára történő átutaláshoz az alábbi adatokat szükséges megadni, melynek hiányában a vételár visszafizetése nem lehetséges:

1.                Bankszámlaszám, amelyre az utalást kéri

2.                Bankszámlatulajdonos neve

 

Amennyiben a Szolgáltató nem tud bankszámlára utalással teljesíteni a panaszos részére, úgy a postai úton történő kifizetés érdekében az alábbi adatokat szükséges megadni:

1.                Név

2.                Posta cím, ahova a kifizetést várja

 

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben meghatározott fogyasztói jogokat a jelen intézkedés nem vonja meg, csupán az egyes ügyintézési módokat függeszti fel. Az áruházak újranyitását követően az alábbi módokon nyílik meg ismét a panaszok és minőségi kifogások megtételének lehetősége a jelen ÁSZF-ben és a Panaszkezelési szabályzatban foglaltak szerint:

 

Szóban:

·       személyesen bármelyik Szolgáltató magyarországi áruházban az adott áruház nyitvatartási idejében;

·       személyesen a központban munkanapokon 9:00-16:00 között (2040 Budaörs, Baross u. 146.);

·       telefonon keresztül a központi ügyfélszolgálat (06 1 920 1020) nyitvatartási idejében H-Szo 9:00-20:00, V: 10:00-18:00-ig

Írásban:

·       postai úton (2040 Budaörs, Baross u. 146);

·       elektronikus levélben (ugyfelszolgalat@decathlon.com);

·       a www. decathlon.hu weboldalon

·       Szolgáltató magyarországi áruházában, a vásárlók könyvébe tett írásbeli panasszal nyitvatartási időben.

 

Az írásbeli panaszokat a Szolgáltató a jogszabályban előírt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Írásbeli panaszként kezeljük a fenti elérhetőségre küldött leveleket is. Üzleteinkben a fogyasztók számára mind a vásárlók könyvébe, mind más formátumban leadott írásbeli kifogásokat is panaszként kezelünk. A szóbeli panaszokat a Szolgáltató lehetőség szerint helyben, azonnal megoldja, s amennyiben ez nem lehetséges, akkor a szóbeli panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. A jegyzőkönyvet lehetőség szerint a fogyasztó egyetértése mellett véglegesíti és egy példányát a fogyasztónak átadja papír alapon, vagy elektronikus úton (e-mail). Amennyiben ez utóbbi nem lehetséges, akkor a jegyzőkönyvet legkésőbb a szóbeli panaszra adott válasszal egy időben küldi ki – legkésőbb a panasz beérkezésétől számított 30. napon.

 

Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva

 

Vásárló számára:

 

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: Vásárló 2017. január 1-jétől panaszával a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak.

Elérhetőségről bővebb tájékoztatás:http://jarasinfo.gov.hu/.

 

Békéltető Testület eljárásának kezdeményezése

E-mail címe: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap címe: www.panaszrendezes.hu

 

Bírósági eljárás kezdeményezése

 

Online vitarendezési fórum igénybevétele

 

Tájékoztatjuk a kedves Vásárlót az online vitarendezés igénybevételéről.

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.

 

A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.

 

Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület dönti el ingyenesen és gyorsan.

Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében.

Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr

 

Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait. Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel kapcsolatosan további kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes felvilágosítást adni Önnek.

A Budapesti Békéltető Testület elérhetősége: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu Fax: 06 (1) 488 21 86Telefon: 06 (1) 488 21 31

A Szolgáltató panaszkezelési szabályzata az alábbi linken keresztül érhető el.

 

VI.     ADATVÉDELEM

 

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http://decathlon.hu/adatvedelem.html

 

VII. A WEBOLDAL TARTALMA

 

 Szerzői jog

A weboldal a Szolgáltató saját fejlesztésű egyedi alkotása, a weboldal és az azon található minden alkalmazás, képi, hang és szöveges tartalom, design, illetve azok elrendezése, valamint minden szerzői jog tárgyát képező alkotás szerzői jogi, illetve védjegy oltalom alatt állnak.

A weboldalon található bármely szöveggel, képpel, hanggal, és más anyaggal, alkotással kapcsolatos szerzői jognak és más szellemi tulajdonjogoknak a tulajdonosa és feljogosított használója Szolgáltató.

A weboldal látogatója jogosult rendeltetésszerűen használni a weboldal bármely módon történő felhasználására kizárólag Szolgáltató jogosult engedélyt adni.

 

A weboldal tartalma

A weboldalon található információk vagy bármely adatok, anyagok jóhiszeműen kerültek felhelyezésre és kizárólag általános tájékoztató célt szolgálnak. Szolgáltató kizárja felelősségét a weboldalon elhelyezett információ, adatok vagy bármely anyagok tartalmáért, működőképességéért, teljességéért.

A Szolgáltató nem vállal felelősséget továbbá azokért az esetleges veszteségekért, vagyoni és nem vagyoni károkért, költségekért, amelyek a weboldalára történő belépésből vagy a weboldal használatából, vagy a weboldalon keresztül igénybevett szolgáltatások használatából közvetlenül vagy közvetetten erednek, kivéve ha a felelősség korlátozása jogszabály által kizárt. A weboldal használója tudomással bír arról, hogy a weboldalt és a weboldalon keresztül nyújtott szolgáltatásokat kizárólag a saját felelősségére és kockázatára használja. Vásárló kizárólagosan felel az általa a szolgáltatás igénybevétele során megadott adatok és információkért, különösen azok valódiságáért és hitelességéért, továbbá azok által történő jogszerű felhasználásáért.

 

 Kapcsolódó tartalmak

A weboldal tartalmazhat olyan kapcsolódási pontokat, amelyek más internetes honlapokhoz, így különösen a hatóságok vagy szolgáltatókhoz nyújtanak automatikus kapcsolódási

lehetőséget. Ezek a kapcsolódó honlapok harmadik személyek tulajdonában, kezelésében állnak.

 

A kapcsolódó honlapokhoz a Szolgáltató csupán hozzáférést közvetít, azonban nem vállal semmilyen természetű kötelezettséget, felelősséget ezekért a honlapokért vagy az azokon elhelyezett információkért és tartalmakért. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a weboldalon, előzetes figyelmeztetés nélkül és, hogy a weboldal más domainnév alá helyezze át.

 

Budaörs, 2020.04.08.

 

Tízpróba Magyarország Kft. Szolgáltató

Letölthető változat