DECATHLON WEBÁRUHÁZ


Általános Szerződési Feltételek


A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Tízpróba Magyarország Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató), mint a http://www.decathlon.hu (a továbbiakban: weboldal) üzemeltetője és a weboldalon elérhető szolgáltatások nyújtója a weboldalon meghatározott szolgáltatásaira (továbbiakban: webáruház) érvényes.


A Szolgáltató magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.


Ön a Szolgáltató által üzemeltetett weboldal(ak) használatával, illetve a vásárlásával magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF rendelkezéseit, tudomásul veszi és elfogadja az abban foglaltakat.
Jelen ÁSZF magyar nyelvű szerződés, mely nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek.
Tájékoztatjuk Önt, hogy a webáruház működésével, a megrendeléssel és a szállítás folyamatával kapcsolatban felmerülő kérdések esetén a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.


Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weboldalán (http://www.decathlon.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki, mely jogviszonyban Vásárló: a Decathlon hűségkártya felületen (https://www.mydecathlon.com/mydecathlon.html?ppays=HU&langue=HU) regisztrált természetes vagy jogi személy ( a továbbiakban: Vásárló)
Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://www.decathlon.hu/aszf és letölthető az alábbi linkről.


1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI


A szolgáltató neve: Tízpróba Magyarország Kft.
A szolgáltató székhelye: 2040, Budaörs Baross u. 146.
A szolgáltató elektronikus elérhetősége: https://decathlon.hu/hu/contactUs
Cégjegyzékszáma: 13-09-105988
Cégbejegyzés: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Adószáma: 13443966-2-44
Képviseli: Kiss Gergely ügyvezető (önállóan), Pósfai Gábor ügyvezető (önállóan)
Telefonszáma: 06-1-920-1020 (normál díjszabással hívható)
Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-75460
A szerződés nyelve: magyar


2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK


2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései. Tájékoztatjuk, hogy a vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül irányadóak.

2.2. A jelen ÁSZF 2016. március 30. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et.

2.3. Vásárló, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webáruház weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált vásárlója a webáruháznak, az ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Vásárló nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webáruház tartalmának megtekintésére.

2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webáruház weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webáruházon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.


3. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE


3.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

3.2. A webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, illusztrációként szerepelnek. Nem vállalunk felelősséget a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Vásárlókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.


4. RENDELÉS MENETE


4.1. Vásárló a regisztrációját követően bejelentkezik a webáruházba.

4.2. Vásárló kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Vásárló bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosaram” ikonra kattintva.

4.3. Amennyiben Vásárló további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termékek darabszámát. A „törlés - ” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma.

4.4. Vásárló kiválasztja a szállítási módot, melyek a következőek lehetnek:
Áruházi átvétel: Vásárlónak lehetősége van a Decathlon magyarországi áruházaiban történő átvételre, nyitvatartási időben. Ebben az esetben Vásárló a weboldalon leadja megrendelését. Ebben az esetben csak online bankkártyával, ajándékkártyával, e-kuponnal ill. promóciós kóddal lehet fizetni. A Vásárló által a kiválasztott áruházba megérkezik a rendelése, amiről Szolgáltató e-mail-ben értesíti. Az e-mail kézbesítésétől számított 7 naptári napon belül van lehetősége Vásárlónak az áruházban a termék átvételére. A 8. napon, ha nem történt meg az átvétel, a termék visszaküldésre kerül raktárunkba. Ezek után történik meg a visszatérítés rögzítése, illetve 14 napon belül a vételár visszautalása.


Szállítással kapcsolatosan felmerülő díjak:
Házhozszállítás, melynek díja: bruttó 990 Ft Átvétel egyéb átvevőhelyen, melynek díja: bruttó 690 Ft, A mindenkori átvételi pontok listája az alábbi felületen érhető el: https://www.postapont.hu/vasarloknak/postapontok/ A Vásárlót bruttó 20 000.- Ft feletti vásárlás esetén szállítási költség nem terheli.


4.5. Vásárló ellenőrzi a profiljához rögzített szállítási és számlázási* címet. A jelen ÁSZF elfogadásával a Vásárló tudomásul veszi, hogy
• a Szolgáltató a megrendelésről kizárólag elektronikus számlát állít ki, melyet a Vásárló a webáruház (hűségkártya) profiljába belépve tud letölteni,
• a Szolgáltatónak papír alapú számlát utólag sem áll módjában kiállítani.

*A rendelés véglegesítését követően az adott rendelés vonatkozásában a számlázási és szállítási adatokban változtatás nem eszközölhető.

Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 175 § -ában foglaltaknak megfelelően és a jelen ÁSZF elfogadásával a Vásárló beleegyezik, hogy a Szolgáltató valamennyi értékesítésről elektronikus számlát állít ki.



4.6. Végül Vásárló kiválasztja a fizetési módot, melynek típusai a következők:
Utánvétel: Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot. Utánvételes fizetési mód esetén kizárólag készpénzzel történő fizetés lehetséges.

Bankkártyás fizetés: Amennyiben a rendelés értékét bankkártyával kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza a „Fizetés bankkártyával” fizetési módot. A fizetéshez a következő bankkártyák használhatók fel: Visa, Mastercard.
Az online fizetés partnerünk az Ingenico e-Commerce Solutions S.A.S. (továbbiakban: Ogone) által kerül lebonyolításra az aktuális bizonsági előírásoknak megfelelően. A fizetési folyamat során a Vásárló az Ogone oldalára lesz átirányítva, ahol a fizetési tranzakciót végre tudja hajtani. A Vásárlónak választása szerint lehetősége nyílik a bankkártya adatainak elmentésére, mely az Ogone által kerül tárolásra.

E-kupon: Vásárló a Decathlon Hűségprogram általános szerződési feltételei szerint jogosult e-kuponja(i) felhasználására.
A postapontokon történő fizetési módokról kérjük tájékozódjon a Szolgáltató partnerének (Magyar Posta Zrt.) az alábbi linken elérhető weboldalán: https://www.postapont.hu/
A Hűségprogram keretében a hűségkártyával rendelkező Vásárlóink a vásárlásokkal összegyűjtött hűségpontok után e-kupon-t kapnak a hűségkártyájukhoz tartozó e-mail címükre. Ezen hűségkuponokat a Vásárló 3 hónapig használhatja fel, melynek sorszámát és PIN kódját a Fizetési mód választása oldalon az E-kupon fizetési mód kiválasztásával lehet megadni.

Ajándékkártya: Áruházainkban elérhető kártya, mely 2.000-50.000 Ft-ig (ezer forintra kerekítve) feltölthető, és a vásárlástól számított 2 éven belül felhasználható. Webáruházunkban történő rendelés során a Vásárló az érvényes, egyenleggel feltöltött ajándékkártyát fel tudja használni a kártya számának és pinkódjának megadásával. Mindkét adat a kártya hátoldalán található meg.

Promóciós kód: Amennyiben Vásárló Szolgáltatótól kedvezmény érvényestésére e-mail formájában promóciós kódot kap, azt Vásárló a kiállítástól számított 3 hónapon belül használhatja fel online vásárlásai során a „Kosaram” oldalon.


4.7. Adatbeviteli hibák javítása: Vásárló a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Rendelés leadását követően Szolgáltató nem tudja garantálni a vásárló kérése esetén az adatok módosítását, valamint nem lehetséges a megrendelt tételek módosítása sem.

4.8. Vásárló e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Vásárlóhoz nem érkezik meg, Vásárló az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vásárló rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

4.9. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatja a Vásárlót az új adatokról. A Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

4.10. A megrendelés összesítése során és a visszaigazoló e-mailben jelölt fizetendő végösszeg minden költséget tartalmaz.

A jótállási jegyet a csomag tartalmazza. Vásárló köteles a csomagot kézbesítéskor megvizsgálni, és amennyiben a csomagoláson/terméken jól látható hiba vehető észre, azt a csomagszállító cégnek (futár) jelezni és jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el!


5. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS


5.1. A Szolgáltató a rendelés során minden esetben előre jelzi a weboldalon a kiszállítás várható idejét. A legtöbb esetben a szállítás 2-4 munkanapon belül megtörténik. Azonban, ha a rendelt termék a Szolgáltató európai raktárából érkezik, az időtáv akár 5 munkanappal is megnövekedhet. A rendelés leadását követően a Szolgáltató a visszaigazoló e-mail-ben tájékoztatja a Vásárlót rendelése állapotáról, valamint nyomon követheti rendelését- kivéve áruházi átvétel esetén- közvetlenül a szállító partnereken keresztül.

A csomag kézbesítése előtt a csomagszállító cég a Vásárló által megadott e-mail címre a kézbesítés időpontjáról küld megerősítést.

A csomagok kézbesítése, hagyományos csomag esetén munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

DPD túlméretes csomag esetén a kézbesítés a következők szerint alakul:
Budapest és agglomerációja: hétfőtől – szombatig (8-17 óra közötti időszakban);
Kelet-Magyarország: kedden és pénteken (8-17 óra közötti időszakban);
Nyugat-Magyarország: szerdán és szombaton (8-17 óra közötti időszakban).

5.2. Az értékesítés teljesítésének napja:
Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény szerinti teljesítés napjának a csomagszállítást végző cégnek történő átadás napja minősül.

5.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

5.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások, a beszállító, csomagszállító cég vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Vásárlóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.


6. ELÁLLÁS JOGA


6.1. A Vásárló a vásárlást igazoló e-számla kiállítását követő 90 napon belül indokolás nélkül elállhat szerződésétől, amennyiben a termék nem volt használatban, illetve a bevarrt címke (bevarrt címke nélkül a termék kereskedelmi forgalomba nem hozható) nem került eltávolításra. Amennyiben a megrendelt termék jellege, tulajdonságai a működése megállapításához szükséges használatot nem haladta meg, úgy a Vásárló személyesen bármelyik magyarországi Decathlon áruházba visszaviheti vagy az alábbi címre visszaküldheti:
DELOGIST Kft. E-kereskedelem; 3000 Hatvan, Sport u. 1.
Az áruházaink elérhetőségeit az alábbi linken tekintheti meg.
A Vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

6.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő az e-számla kiállításától számított 90 nap elteltével jár le. A Vásárló elektronikus úton az online fiókján belül a Vásárlásaim / Visszaküldés, méretcsere is regisztrálhatja az elállási/felmondási szándékát, vagy benyújthatja az elállási/felmondási nyilatkozatát, melyet a weboldalról lehet letölteni.
Vásárló akkor tartja be a határidőt, ha a 90 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t a 6.1 pontban meghatározott módon.

6.3. Az ellási/felmondási nyilatkozat az alábbi linkre kattintva érhető el.

6.4. Amennyiben a Vásárló élni kíván elállási jogával, annak jelzését megteheti a Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a 6.2, 6.3 pontban hivatkozott linken elérhető adatlap segítségével). Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a Szolgáltató a postára adás időpontját veszi figyelembe. Vásárló a megrendelt termék(ek)et postai úton ajánlott küldeményként, vagy futárszolgálat segítségével, igazolható módon kell, hogy visszajutassa Szolgáltató részére.

6.5. A termék visszaküldésének költségét a Vásárlónak kell viselnie, a Szolgáltató nem vállalja e költség viselését.

6.6. Az elállási jog gyakorlása esetén a Vásárlót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a használatból adódó anyagi kár megtérítésének megtagadását, illetve visszautasíthatja az elállási jog gyakorlását olyan termék esetében, amelyet a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használtak.

6.7. Nem illeti meg az elállási jog a Vásárlót:
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet
- a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak,
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében (élelmiszer, étrend-kiegészítők);
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (fehérnemű, fürdőruha, kozmetikai termék);
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel,
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta.

6.8. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a rendeléskori vételárat a Vásárló részére, beleértve a Vásárló felé felmerült szállítási díjat is - amennyien Vásárló a rendelés egészétől eláll.
A visszatérítés során Szolgáltató azt a fizetési módot alkalmazza, amivel a Vásárló a fizetéskor élt, kivéve utánvét, ajándékkártya, e-kupon ill. promóciós kód esetén. Utánvétes fizetések visszatérítsét a Szolgáltató banki átutalással rendezi, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja (a fizetési mód ebben az esetben sem készpénz visszatérítést jelent); e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A Vásárló a Szolgáltató erre irányuló kérésére a saját bankszámlaszámát írásban köteles megadni. Hibásan, olvashatatlanul megadott bankszámlaszámból adódó téves utalásért Szolgáltató a felelősséget kizárja.
Online bankkártyás fizetés esetén visszatérítés során a Szolgáltató kizárólag a fizetéskor használt bankszámlaszámra teljesíti a visszatérítést.

Amennyiben fizetőeszközként ajándékkártya, e-kupon ill. promóciós kód került felhasználásra, úgy a visszatérítés promóciós kód formájában vagy hűségpont jováírásával (100 Ft-onként 1 pont) történik. Fennt említett két lehetőség közül a Vásárló választja ki a számára megfelelő módot.

Az ajándékkártya, e-kupon és promóciós kód készpénzre nem váltható.

6.9. Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékekben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha - a kipróbálás esetét kivéve - azt használta, illetve ha az a termékek jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

6.10. A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a termékeket, vagy a Vásárló kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

6.11. A Vásárló és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

6.12. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.


7. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG

7.1. Jótállás
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet alapján egyes tartós fogyasztásra rendelt termékekre a Szolgáltató köteles jótállást vállalni. A kötelező jótállás a vásárlástól számított 1 éven belül érvényesíthető, amennyiben a Vásárló a vásárláskor kapott jótállási jeggyel igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta.
A kötelező jótállás elsősorban sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök esetében érvényesíthető. A termékek körét a 151/2003.(IX.22.) Korm. rendelet melléklete tartalmazza. Amennyiben Vásárló a jótállási jegyet elveszti, a jótállási jog abban az esetben is érvényesíthető, ha a fiókján belül az adott rendeléshez tartozó e-számlát bemutatja. A jótállás a vásárlás helyén, illetve a Szolgáltató valamennyi, ügyfelek kiszolgálására nyitva álló helyiségében érvényesíthető.
A jótállási jog érvényesítése során a Vásárló választása szerint elsősorban kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne. Figyelembe kell venni ilyenkor a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet. A Vásárló kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását is, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidővel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
A termék kijavításával, illetve a javítás idejével a jótállási idő meghosszabbodik, míg a kicserélt termék (vagy annak egy része) tekintetében a jótállás újraindul. A jótállási jog érvényesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
A Vásárlónak jogában áll a termék azonnali cseréjét kérni, amennyiben a vásárlás (távollévők között kötött szerződés esetében az átvételtől számított) időpontjától számított 3 munkanapon belül a termék meghibásodik. A jótállási jog érvényesítése során törekednie kell a kötelezettnek arra, hogy a javítást/cserét 15 napon belül elvégezze.
Amennyiben a 10 kg-nál nehezebb, tömegközlekedési eszközön kézipoggyászként nem szállítható, vagy rögzített bekötésű termékek esetében a javítás a helyszínen nem teljesíthető, a le és felszerelés, valamint a szállítás költségei a kötelezettet terhelik.
A kötelező jótállás a Vásárló jogszabályból eredő jogait (különösen a szavatossággal összefüggő jogait) nem érinti. Amennyiben a Vásárlónak a jótállással kapcsolatos minőségi kifogását kötelezett nem, vagy nem megfelelően rendezte, a Vásárló jogosult a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását kezdeményezni.

A jótállási igényt a kötelezett elutasíthatja, amennyiben az alábbiak közül bármely eset bizonyítható:
• A termék hibája nem rendeltetésszerű használat miatt jelentkezett;
• A terméket szakszerűtlenül helyezték üzembe;
• A termék hibáját túlfeszültség, hálózati hiba, elemi kár okozta.

7.2. Az önkéntes jótállásra vonatkozó szabályok

A Szolgáltató a kötelező jótálláson felül önkéntes jótállást is vállal, amelynek időtartama valamennyi termék esetén a vásárlástól számított 2 év az alábbi kivételekkel: kerékpárok és fitnesz gépek vázára a vásárlástól számított 5 év, pingpong asztalok lapjára és vázára a vásárlástól számított 10 év, a Quechua hátizsákok esetén a jótállás időtartama 10 év, a Quechua hálózsákok, alpinista hálózsákok és önfelfújódós matracok esetén 5 év. Decathlon hűségkártyával rendelkező vásárlók számára valamennyi magyarországi Decathlon áruházban vásárolt Btwin kerékpárokon található nem szénszálas alkatrészek közül a vázra, a merev (felfüggesztés nélküli) villára, a kormányszárra és a kormányfejre a jótállás határidőhöz nem kötött (lifelong). A nemzetközi márkástermékeink esetén a jótállás időtartama a vásárlástól számított 6 hónap. Kivétel: Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet 1. számú mellékletében felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékekre a jótállás időtartama a vásárlástól számított 1 év, továbbá Campingaz hűtőtáskára, Casio, Polar, Suunto, Sidas, Energizer, Philips, La crosse, Frendo, Bresser, Beuer termékekre 2 év, Petzl és Black Diamond fejlámpákra 3 év, Eastpak hátizsákokra 30 év, Targus hátizsákokra a jótállás határidőhöz nem kötött (lifelong). BIC Sport, Rotomod, Sevylor, Advenced Elements kajakokra/kenukra és a Cornilleau, Kettler, Joola, Tibhar pingpong aszatlokra a márka által vállalt jótállás érvényes áruházainkban. Saját márkáink: Wedze, Quechua, Simond, Domyos, Kalenji, Newfeel, Tribord, Nabaiji, Aptonia, Artengo, Inesis, Btwin, Caperlan, Fouganza, Géonaute, Kipsta, Orao, Oxelo, Solognac.

A jótállási határidő önkéntes jótállás esetén a termék Vásárló részére történő átadásával, vagy az üzembe helyezés napjával kezdődik, az önkéntes jótállás nem érinti a Vásárló jogszabályból eredő szavatossági és jótállási jogait.

A jótállás a termék rendeltetésszerű használata esetén érvényesíthető. Meghibásodás esetén a terméket a Szolgáltató a vásárlástól számított 3 munkanapon belül kicseréli, feltéve hogy a termék hibája a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A termék rendeltetésszerű használata mellett bekövetkezett minőségi hiba esetén a terméket a Vásárló bármelyik magyarországi Decathlon áruházba visszaviheti.
Nem minősül rendeltetésszerű használatnak például a használati-kezelési útmutatóban, termékismertetőben foglaltak figyelmen kívül hagyása, helytelen tárolás, helytelen kezelés, helytelen szállítás. A jótállás nem érvényesíthető elemi kár, vis maior miatt bekövetkezett hibák esetén.

7.3. Kellékszavatosság
Határidők, bizonyítás
A Ptk.-ban foglaltak alapján minden új termékre 2 év kellékszavatosság vonatkozik fogyasztói szerződés esetén (kivéve: élelmiszer, kozmetikai, termékek, vegyipari áru). A fogyasztói szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltatótól a Vásárló terméket vásárol a weboldalon keresztül.

A szavatosság 2 évének első 6 hónapjában az esetleges hibák esetén a Szolgáltató vagy a Vásárlóigényének megfelelően intézi a termékkel kapcsolatos minőségi kifogást, vagy lehetősége van arra, hogy bebizonyítsa: a termék annak nem rendeltetésszerű használata miatt hibásodott meg, esetleg természetes kopás következménye, de mindenképpen mentes gyártási hibáktól.
A hibás termékkel kapcsolatos lehetőségek
A Ptk. alapján a Vásárló hiba esetén elsősorban kijavítást vagy kicserélést kérhet. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a termék javítható, vagy cserélhető (ugyanolyan termékre), akkor a Vásárló e két lehetőség közül választhat. Amennyiben a kicserélés költsége jóval meghaladja a javítás költségét és a termék a javítás után használatra alkalmas, akkor a Szolgáltató jogosult a javítást felajánlani – természetesen ésszerű, mind a két fél által elfogadható határidő mellett (a 15 napos irányadó határidőt külön rendelet említi meg). Aránytalan többletköltség mellett is lehetséges azonban, hogy mégis elfogadja a Szolgáltató a Vásárló kicserélésre vonatkozó igényét, amennyiben a Vásárló számára a kijavítás (és esetleg az ezzel járó határidő) kiemelt kényelmetlenséget jelent.

Amennyiben a terméket nem lehet javítani és cserélni sem, vagy ezek megfelelő határidővel nem biztosíthatóak, vagy ha a kijavítás/csere nem hozott eredményt, akkor a Vásárló kérhet árleszállítást, vagy elállhat a szerződéstől (visszakérheti a vételárat).

Ezektől eltérően lehetősége van a Vásárlónak arra is, hogy a hibás terméket kijavítsa, vagy mással kijavíttassa, amennyiben a kijavítást a Szolgáltató nem vállalta, vagy megfelelő határidővel nem tudta elvállalni.

A szavatossági igény érvényesítéséhez szükséges, hogy

• a szavatossági idő fennállása alatt,
• a Vásárló jelenjen meg /Vásárló helyett hitelt érdemlő módon legalább teljes bizonyító erejű okiratba foglalt meghatalmazással igazolt meghatalmazottja jelenjen meg valamely magyarországi Decathlon áruházban,*
• a vásárlást igazoló e-számlával vagy Decathlon Hűségkártyával,
• a hibás terméket mutassa be.
Mindegyik feltétel együttesen szükséges a szavatossági igény érvényesítéséhez.

*Online rendelés esetén a termék visszaküldhető az alábbi címre: DELOGIST Kft. 3000 Hatvan Sport út 1.
Amennyiben a terméket a Vásárló nem rendeltetésszerűen használta, vagy a hiba természetes kopás következménye, a szavatossági igényt a Szolgáltató elutasítja. A Szolgálatató a megfelelő dokumentumok bemutatása esetén jegyzőkönyvet vesz fel a minőségi kifogásról.

A Vásárló, a Szolgáltató kérésére a minőségi kifogással érintett termékeket tiszta állapotban köteles visszavinni/visszaküldeni, mivel a hiba megállapításához, illetve a hiba okának feltárásához feltétlenül szükséges pontosan látni a terméket.

A termék 6. hónap utáni meghibásodásai esetén a bizonyítási kényszer már a Vásárlót terheli, azaz vita esetén (vagyis ha a két fél nem tud megegyezni, hogy a hiba oka gyártási eredetű-e, vagy pedig más) a Vásárlónak kell szakvéleményt szereznie a hiba eredetéről.

7.4. Termékszavatosság
A Vásárlónak a kellékszavatossági jog mellett lehetősége van minőségi kifogással érintett termékével a termék gyártójához (amennyiben az nem egyezik meg a Szolgáltatóval) fordulni. Ezt a jogát úgy gyakorolhatja, ha ezzel párhuzamosan a szolgáltatónál kellékszavatossági igényt nem érvényesített.

Termékszavatossággal összefüggésben felmerülő gyakori kérdések a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alapján:
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint – a 7.3. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.


8. VEGYES RENDELKEZÉSEK

8.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt (pl. futárszolgálat) jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

8.2. Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

8.3. Amennyiben Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Szolgáltató és Vásárló vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

Békéltető testületek elérhetőségei az alábbi linken találhatóak.
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu


9. PANASZKEZELÉS RENDJE

9.1. Webáruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Vásárló teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az ugyfelszolgalat@decathlon.com e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

9.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja vagy postai úton eljutattja a Vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja vagy postai úton eljutattja a Vásárlónak.

9.3. Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

9.4. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: nfh@nfh.hu


10. ADATVÉDELEM
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http://decathlon.hu/adatvedelem.html


11. A WEBOLDAL TARTALMA

Szerzői jog
A weboldal a Szolgáltató saját fejlesztésű egyedi alkotása, a weboldal és az azon található minden alkalmazás, képi, hang és szöveges tartalom, design, illetve azok elrendezése, valamint minden szerzői jog tárgyát képező alkotás szerzői jogi, illetve védjegy oltalom alatt állnak.
A weboldalon található bármely szöveggel, képpel, hanggal, és más anyaggal, alkotással kapcsolatos szerzői jognak és más szellemi tulajdonjogoknak a tulajdonosa és feljogosított használója Szolgáltató.

A weboldal látogatója jogosult rendeltetésszerűen használni a weboldal bármely módon történő felhasználására kizárólag Szolgáltató jogosult engedélyt adni.

A weboldal tartalma
A weboldalon található információk vagy bármely adatok, anyagok jóhiszeműen kerültek felhelyezésre és kizárólag általános tájékoztató célt szolgálnak. Szolgáltató kizárja felelősségét a weboldalon elhelyezett információ, adatok vagy bármely anyagok tartalmáért, működőképességéért, teljességéért.

A Szolgáltató nem vállal felelősséget továbbá azokért az esetleges veszteségekért, vagyoni és nem vagyoni károkért, költségekért, amelyek a weboldalára történő belépésből vagy a weboldal használatából, vagy a weboldalon keresztül igénybevett szolgáltatások használatából közvetlenül vagy közvetetten erednek, kivéve ha a felelősség korlátozása jogszabály által kizárt. A weboldal használója tudomással bír arról, hogy a weboldalt és a weboldalon keresztül nyújtott szolgáltatásokat kizárólag a saját felelősségére és kockázatára használja.

Vásárló kizárólagosan felel az általa a szolgáltatás igénybevétele során megadott adatok és információkért, különösen azok valódiságáért és hitelességéért, továbbá azok által történő jogszerű felhasználásáért.

Kapcsolódó tartalmak
A weboldal tartalmazhat olyan kapcsolódási pontokat, amelyek más internetes honlapokhoz, így különösen a hatóságok vagy szolgáltatókhoz nyújtanak automatikus kapcsolódási lehetőséget. Ezek a kapcsolódó honlapok harmadik személyek tulajdonában, kezelésében állnak.
A kapcsolódó honlapokhoz a Szolgáltató csupán hozzáférést közvetít, azonban nem vállal semmilyen természetű kötelezettséget, felelősséget ezekért a honlapokért vagy az azokon elhelyezett információkért és tartalmakért.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a weboldalon, előzetes figyelmeztetés nélkül és, hogy a weboldal más domainnév alá helyezze át.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének napja: 2016. március 30. napja
Jelen ÁSZF letölthető: Általános Szerződési Feltételek


Budaörs, 2016 március 30.


Tízpróba Magyarország Kft.